sluiten X

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

Terug

Moet ik overige kosten betalen van Gemeentebelasting die op het verkeerd adres werd gefactureerd?

Chris

Mijn verhuis dateert van begin Februari 2018. Daarin heb ik een briefwisseling misslopen die ik op 14 Februari 2018 zou moeten ontvangen hebben. Dit aangaande Gemeentebelastingen die op 125€ begroot zijn.
Nu, 2 jaar later, krijg ik via een deurwaarder een aanmaning tot betalen met een totale kost van 331€. Dit voor alle aangetekende schrijven die ik in die 2 jaar nooit in ontvangst genomen heb en bijkomende kosten voor de Gerechtsdeurwaarder. Ik heb totaal geen probleem om mijn 125€ Gemeente belastingen te betalen, maar ik heb wel een probleem dat alle overige nutteloze kosten zoals aangetekende schrijven en het aanstellen van een deurwaarder. Wat ik niet begrijp is dat de gemeente telkens alle schrijven op het verkeerd adres gestuurd heeft gedurende 2 jaar lang. Plots wordt een deurwaarder aangesteld die in 1 beweging wel mijn nieuw adres heeft gevonden waar de kosten intussen meer of verdubbeld zijn. Nochtans is mijn nieuw adres sinds 2 jaar algemeen gekend. Mijn vraag: zijn die extra kosten gerechtvaardigd? Het is louter een onoplettendheid van de ambtenaar in kwestie die telkens alle briefwisseling gedurende 2 jaar verkeerd verstuurd. Deze kosten konden vermeden worden door zich in te lichten waar ik woon. 

 


  

Deze vraag heeft nog geen antwoord